Transfagarasan en meer - Reisverslag uit Mediaş, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu Transfagarasan en meer - Reisverslag uit Mediaş, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu

Transfagarasan en meer

Blijf op de hoogte en volg sonja

21 Augustus 2018 | Roemenië, Mediaş

Na een rustdag en wat wassen op camping de oude wilg in Carta hebben we dan eindelijk de transfagarasan gereden. De weg die door topgear als een van de mooiste wegen van Europa is bestempeld. De weg die we hebben te danken aan ceausescu. Hij heeft deze weg namelijk laten aanleggen als verdedegingsweg. We waren gelukkig vroeg want heel veel mensen vinden deze weg mooi. We hebben er van genoten! Hier na zijn we naar Sibiu gegaan waar piet zijn baard heeft laten bijwerken. Toevallig bij de zelfde kapper als waar Valerie en Jurre vorig jaar zijn geweest. Vanmorgen zijn we in sighisoara geweest. Zou het mooist bewaarde stadje van Roemenië zijn. Maar of dat echt zo is weten we natuurlijk niet aangezien we niet alles van Roemenië hebben bezocht. Maar het is zeker de moeite waard. Je waant je even in de middeleeuwen. Na wat luieren en zonnen morgen weer verder....