Bucuresti - Reisverslag uit Bucuresti, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu Bucuresti - Reisverslag uit Bucuresti, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu

Bucuresti

Blijf op de hoogte en volg sonja

16 Augustus 2018 | Roemenië, Bucuresti

De hoofdstad van Roemenië en door veel mensen afgeraden om de stad te bezoeken. Een iemand (Nederlandse eigenaar van een camping in het noorden van Roemenië) adviseerde ons zelfs om voldoende anti-depressiva mee te nemen. Wij zijn het hier niet mee eens. Op anderhalve dag zie je natuurlijk niet veel, maar toch genoeg om te zien dat de stad veel moeite doet om te herstellen na jarenlange onderdrukking van het communisme. En gelukkig zijn niet alle gebouwen vernietigd. Wanneer je met inwoners spreekt komt al snel de corruptie van de regering ter sprake. Ze willen dat er echt wat veranderd en iets terugzien van de hoge belastingen die ze betalen. Ze hebben het dan over gezondheid, onderwijs en infrastructuur zoals wegen. Ze zijn trouwens blij met toeristen. Die brengen geld mee van buitenaf en kunnen verder vertellen hoe mooi Roemenië is. Gisteren zijn we trouwens ook bij het Hardrock café geweest en heeft Piet er weer een T-shirt bij. Morgen weer verder richting bergen, Brasov.