Bijna 4000km onderweg - Reisverslag uit Colelia, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu Bijna 4000km onderweg - Reisverslag uit Colelia, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu

Bijna 4000km onderweg

Blijf op de hoogte en volg sonja

18 Augustus 2018 | Roemenië, Colelia

Na boekarest zijn we weer richting Noord West gereden en zijn nu aangeland in Carta. Een dorp waar de transfagarasan start. Een weg door het fagarasan gebergte met hoogste deel van de weg op goed 2000 meter. Daar willen we overmorgen naartoe. Maar eerst een dagje rust en de was doen. Want de afgelopen dagen zijn we druk bezig geweest met kasteel bezoeken. Gisteren het kasteel van Peles (een protserig gebouw waar de roemenen trots op zijn) en vandaag het enige echte kasteel van Vlad de spietser oftewel Dracula. De roemenen zeggen niet trots te zijn op deze legende (ze vinden dat het hun een donker imago geeft), maar dat was zeker niet te zien aan het aantal bezoekers! Druk!! Tip, ga heel vroeg in de ochtend en probeer een ticket te kopen aan de kassa voor de begeleidde tours, dus niet eerst inde rij gaan staan.. Nu staan we op een weeral Nederlandse camping en het is hier prima!