Jupiter en dat is geen grapje - Reisverslag uit Mangalia, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu Jupiter en dat is geen grapje - Reisverslag uit Mangalia, Roemenië van sonja domen - WaarBenJij.nu

Jupiter en dat is geen grapje

Blijf op de hoogte en volg sonja

13 Augustus 2018 | Roemenië, Mangalia

We zijn aangeland in Jupiter (en niet op Jupiter). De roemenen hebben de nieuwe kleinere dorpen /vakantiedorpen aan zee de namen van planeten gegeven. Jupiter is zo een dorp op 2 km afstand van Mangalia. Dat zou een mooi kustdorpje moeten zijn. We denken hier 2 dagen te blijven om ook eens in de zwarte zee te kunnen zwemmen. Gisteren was een mooie dag. Om 6 uur 's morgens zaten we in de boot van de campingeigenaar voor een 4 uur durende vaartocht door het deltagebied van de donau. Wat was dat indrukwekkend! Er leven 300 vogelsoorten. Daarvan hebben we er een paar gezien. Verschillende soorten reigers, ibissen, ijsvogel, zee arend, witte zwaluwen, kwak en witte en roze pelikanen. Deze laatsten maakten toch wel de meeste indruk. Wat zijn die groot! Maar ook de natuur van de delta is zeker de moeite waard. Na een dagje luieren en lezen hebben we 's avonds typisch roemeens vanuit de delta gegeten. Zoetwatervis dus. Viel een beetje tegen. En nu zijn we bijna in Bulgarije. Wordt morgen een dag van beetje strand, zonnen en niet veel doen. Daar is het vakantie voor hé.