Dong Hoi - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van sonja domen - WaarBenJij.nu Dong Hoi - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van sonja domen - WaarBenJij.nu

Dong Hoi

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg sonja

27 November 2016 | Vietnam, Dong Hoi

Zoals beloofd werden we vanmorgen om 5.30 uur gewekt om rond 7.15 uur te vertrekken. Als eerste stop hebben we een lokale markt bezocht. Altijd heel bijzonder om te zien. Er wordt van alles en nog wat verkocht. Veel dingen zijn voor ons redelijk normaal, maar van sommige waren raken de gemoederen in de groep wel wat verhit..... Wanneer je een dode hond op het hakblok ziet liggen is dat toch maar heel raar, terwijl het hier wel wordt gegeten. De foto's hiervan zal ik maar niet plaatsen, voor de gevoeligen onder ons.
Na het bezoek aan de markt zijn we richting de Ho Chi Min route gereden. Dit is een route diet tijdens de oorlog met Amerika door de Vietcong gebruikt werd om de soldaten etc te bevoorraden. Het gebied werd door de Amerikanen dagelijks verschillende keren gebombardeerd, de bomkraters zijn nog steeds te zien. En natuurlijk ook de bijbehorende monumenten. Maar de route is heel mooi, door de bergen.
Na de lunch zijn we per bootjes een geweldig grote en mooie grot gaan bezoeken. En nu zitten we uit te rusten en alvast te genieten van een hele vrije dag morgen. Spijtig genoeg is het weer nog altijd niet zo super, en juist nu we in een luxe resort aan het strand zitten....

• 27 November 2016 - 18:52

Imbrechts Paula:

Hela , zo te zien op de foto's en jullie reisverslag hebben jullie ondanks dat het weer niet dat is wat je had verwacht een reuze vakantie , Dus genieten maar want het is zo vlug voorbij . En dan staan de dagelijkse wekjes terug op het ..... Menu .....
    Groetjes Paula en Roger

• 27 November 2016 - 21:00

Erica:

Ja, we herinneren de beelden nog .... die blijven eeuwig op het netvlies. och arme die mensen toen.
    En laat idd maar geen hond of kat of wat dan ook zien. Al zal het daar best smaken... zal weer wat duimen voor beter weer. xxxx

• 28 November 2016 - 07:00

Imbrechts Paula:

Hopelijk wordt het weer , wat zonniger . Hier is het iets aan 't vriezen .
    Geniet nog maar Met volle teugen .
    Belgische groetjes .